Berlingske Business

Leasing dominerer i ny rekord for bilsalget

Bilsalg
Endnu en gang slog bilsalget rekord i Danmark. Det er ikke overraskende, hvis glæden ved en ny bil er så stor, som billedet indikerer.

Som det har været tendensen i månedsvis bliver der solgt flere og flere biler ifølge Danmarks Statistik.

Justeret for sæsonudsving ramte 19.600 biler de danske veje i juni. I faktiske tal 23.600. Og det er endnu en rekord i en lang række af rekorder for tilgangen af nye biler.
Det viser tal fra Danmarks Statistik.

Mange af de nye biler bliver leaset, når det kommer til køb af nyt køretøj. Ifølge Danmarks Statistik anskaffede private sig 12.600 nye biler i juni. I forhold til sidste år blev der købt ni procent færre men leaset 118 procent flere svarende til 2700 styk.

For erhvervet blev 8100 af de 11.000 nye biler leaset i juni, en stigning på 29 procent.

Pas på når du vælger billån Forsikringsovervågning vækker

»Leasingbillerne udgjorde 46 procent af alle nye biler mod 35 procent i juni 2015. 75 procent af leasingbillerne var til erhvervsleasing, mens 25 procent var til privatleasing,« skriver Danmarks Statistik.

Kigger man på de sidste 12 måneder lagt sammen, var salget af nye biler på 219.100. Det er endnu en rekord og en stigning på 13 procent i forhold til samme periode for en måned siden.

Salget af biler er steget kontinuerligt siden finanskrisen. I årets seks første måneder blev der solgt 116.753 nye biler ifølge Danmarks Statistik, en stigning på 114 procent siden 2009.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen