Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Lauritz.com gør alvor af børsplaner 9. juni

LAURITZ.COM
Mette Rode Sundstrøm og Bengt Sundstrøm står bag Lauritz.com. Foto:

Auktionshuset Lauritz.com har længe talt om sine planer om en børsnotering. Det er nu blevet til virkelighed.

Lauritz.com er på få år vokset kraftigt. For at vokse mere vil selskabet rejse penge, og det skal ske via en børsnotering på den alternative svenske markedsplads First North.

Planerne er nu så langt, at Lauritz.com har præsenteret sit prospekt - den officielle beskrivelse af selskabet og børsplanerne - der er krævet.

Prospektet viser, at Lauritz.com forventer, at aktierne i selskabet vil blive optaget til handel 9. juni. Samlet vil Lauritz rejse op til 330 millioner svenske kroner via salget.

Søvndals Rover sat til salg

Tidligere i maj fortalte selskabet, at man ville rejse penge via børsen i Sverige, og at det ville ske i andet kvartal 2016.

Virksomhedens grundlægger og bestyrelsesformand, Bengt Sundström, udtalte i februar i år, at han har ambitioner om, at Lauritz.com skal være størst i verden inden for onlineauktioner.

Lauritz.com startede med onlineauktioner i 1999, hvor omsætningen var på 20 millioner kroner for hele selskabet. I 2014 var omsætningen på godt en milliard kroner.

LAURITZ.COM

I 2014 købte auktionshuset markant op, da man købte den førende svenske konkurrent, Stockholms Auktionsverk.

Lauritz.com har i dag en stor onlineforretning og 26 auktionshuse - fordelt med 13 i Danmark, otte i Sverige, tre i Tyskland, et i Norge og et i Belgien.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen