Berlingske Business

Køkkenfest for Miele i Danmark sidste år

GERMANY-CONSUMER-ELECTRONICS-FAIR-IFA
Det er gået solidt frem for Miele i Danmark, der laver hårde hvidevarer og servicetjek, viser regnskab. Foto:

Det er gået solidt frem for Miele i Danmark, der laver hårde hvidevarer og servicetjek, viser regnskab.

Mens ingen har decideret ret til et godt køkken, så har mange danskere valgt at købe nyt i 2017. Det viser Mieles regnskab for sidste år, der byder på solid fremgang.

Selskabet, der laver hårde hvidevarer, har i Danmark øget omsætningen. Samtidig er resultatet mangedoblet, efter it-knas i 2016 holdt det nede.

- Det samlede resultat for 2017 og den regnskabsmæssige udvikling er som forventet og i overensstemmelse med de forventninger, der blev udmeldt i årsrapporten for 2016, skriver Miele i en kortfattet ledelsesberetning.

Omsætningen steg i 2017 med syv procent til 645,4 millioner kroner. Ifølge regnskabet var det specielt drevet af større salg af produkter og ikke så meget service.

Resultat før skat landede på 24,8 millioner kroner, mens nettoresultatet blev mere end tredoblet til 19,4 millioner kroner.

- Resultat før skat er øget med 232 procent i forhold til sidste år, hvilket skyldes, at der i 2016 var en række engangsudgifter i forbindelse med implementering af nye IT-systemer, skriver Miele i regnskabet.

I Danmark sælger Miele hovedsageligt hårde hvidevarer som opvaskemaskiner, vaskemaskiner, køleskabe og andet. Men selskabet sælger også store, industrielle vaskeanlæg.

- Produkter bestemt for det private marked videresælges til danske hvidevaredetaillister, mens vaskerianlæg og udstyr i stor udstrækning bliver solgt som totalløsninger direkte til det industrielle og institutionelle marked, skriver selskabet.

Stigningen i salget i Danmark kommer oven i en periode, hvor økonomien er kørt godt for både virksomheder og private.

Huspriserne stiger, lønningerne stiger, og flere kommer i arbejde, hvilket har givet danskerne flere penge mellem hænderne.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen