Berlingske Business

Klassisk med jeans og blazer

24BBMmode-blamethebusiness.jpg
Overskrift
Andreas Aksglæde Stahl fra Microsoft til modesiden i magasinet.
24BBMmode2.jpg
Overskrift
Andreas Aksglæde Stahl fra Microsoft til modesiden i magasinet. Filson taske.

Andreas Aksglæde Stahl var med i Berlingske Business Magasins Talent100 i 2014 og er i dag produktchef hos Microsoft.

I job, hvor integration mellem forretning og kreative koncepter er i højsædet, skal man kunne variere sine signaler med påklædningen. Andreas Aksglæde Stahl var med i Berlingske Business Magasins Talent100 i 2014 og er i dag produktchef hos Microsoft.

Hvad lægger du vægt på i din karriere?

»På det faglige plan har jeg altid bevæget mig i spændingsfeltet mellem det kreative og forretningen. Jeg finder både den kulturelle verden og forretningsverdenen enormt fascinerende og har i min karriere prøvet at bringe de to verdener i spil over for hinanden. De to verdener har mange lighedspunkter og kan inspirere og udfordre hinanden. Et eksempel er det samarbejde, Microsoft har indgået med rockbandet Mew. I forbindelse med deres nye album udnytter bandet de muligheder, vores løsninger giver, til at kommunikere og samarbejde med tusinder af fans om et videoprojekt.

Jeg synes også, at det er sindssygt vigtigt at være god til at samarbejde med andre og at behandle folk ordentligt. Din succes som leder eller medarbejder afhænger meget af, hvor dygtig du er til at navigere i den kontekst, du er en del af. Rammerne uden for jobbet er også vigtige for mig. Hvis ikke jeg har mulighed for at prioritere min familie, venner eller mit surfbræt, fungerer jeg ikke på jobbet.«

Du har i dag en ny stilling. Hvad går dit job ud på?

»Jeg sidder i dag hos Microsoft som produktchef for Office 365. Min opgave er at drive og udvikle Office 365-forretningen med fokus på små og mellemstore virksomheder i Danmark.«

Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig?

»Min arbejdsdag varierer meget. Det er ikke unormalt, at jeg på samme dag er ude at præsentere for kunder, har møde med vores licenseksperter, deltager i et internt performance review og slutter med et møde med rockbandet Mew. Jeg elsker kompleksiteten og variationen.«

Hvordan påvirker en så varierende dagligdag din påklædning?

»Microsoft er en meget tolerant og åben virksomhed med stor frihed. Det gælder også for dress code. Selvfølgelig klæder vi os ordentligt i forhold til den enkelte situation, men det tiltaler mig, at man i højere grad vurderes på, hvor skarp man er frem for, hvilket tøj man har på.«

Hvad er et business outfit for dig?

»Jeg har været i IT branchen i ti år og har set lidt af hvert. Alt kan fungere, og jeg er meget usnobbet omkring emnet. Personligt foretrækker jeg at klæde mig relativt klassisk typisk med jeans og blazer. Det fungerer i de fleste sammenhænge.«

Er det sigende for branchen, at alt tøj fungerer, eller er der situationer, hvor du er mere bevidst om, hvilke signaler du sender?

»I Microsoft oplever jeg en accept af, at man kommer, som man er. Man fornemmer stadig entrepeneur-ånden, hvilket også afspejles i påklædning. Der er selvfølgelig situationer i forhold til kunder, hvor man skal være mere varsom. For nogle år siden havde jeg en række møder i Kina, hvor der var forventning om slips.«

Er der et direkte link mellem vores fremtoning, og hvordan vi bliver opfattet og behandlet af andre mennesker?

»Jeg mener, det vigtigste er, at ens påklædning afspejler den, man er. Det, tror jeg, også er den generelle tendens i vores del af verden. En af de skarpeste forretningsprofiler, jeg har oplevet, er vores CEO, Satya Nadella. Han har ved flere lejligheder optrådt i T-shirt.«

Hvordan/hvor meget påvirker de signaler andre sender med deres påklædning dig?

»Jeg synes helt klart, det er fedt, når man kan afkode elementer om folks personlighed og interesser i den måde, man går klædt. Eksempler kunne være interesser inden for surf, skateboard, musik eller andre subkulturer, som giver sig til udtryk i ens stil. Jeg sætter pris på godt design og bliver inspireret.«

Er der noget essentielt, som bør være i alle business garderober?

»Et godt jakkesæt er svært at klare sig uden, hvis man har en dagligdag med kunder. Personligt foretrækker jeg at holde det simpelt med relativt neutrale farver i et smalt snit.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen