Berlingske Business

Kinesiske fupfirmaer på jagt i Danmark

Hvis et dansk firma modtager en kæmpe kinesisk ordre per mail, som næsten lyder for god til at være sand, er den det formentlig også.

De seneste seks måneder har den danske ambassade i Kina haft 20 sager med kinesiske firmaer, som henvender sig til danske virksomheder med opdigtede ordrer for at narre penge ud af dem. Det skriver dagbladet Børsen onsdag.

I juli har to danske firmaer været i dialog med samme kinesiske firma, som den danske ambassade i Kina nu råder danskerne til at afbryde al korrespondance med.

Men det kan være svært at vinke farvel til en millionordre midt i finanskrisen, og ambassaden frygter, at flere danske virksomheder vil ignorere advarslen og imødekomme kinesernes krav om at komme til Kina for at underskrive kontrakten og lægge store summer under bordet i håb om at hente en drømmeordre hjem, skriver Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen