Berlingske Business

Kina har gengældelsesplan klar hvis USA eskalerer handelsspændinger

China Trade
Kinas præsident, Xi Jinping (Foto: AP Photo/Mark Schiefelbein) Foto:

Kina vil "uden at tvivle" gøre gengæld, hvis USA eskalerer handelsspændingerne yderligere, og myndighederne har udarbejdet en detaljeret og omfattende slagplan. Det siger en højt placeret handelstalsmand.

Den kinesiske regering har ikke gennemført nogen form for forhandlinger på noget niveau med amerikanske myndigheder for nylig, siger handelsministeriets talsmand, Gao Feng, torsdag på en pressekonference i Beijing ifølge Bloomberg News.

12BUSSnabe-113336-337.jpg

»Vi kan ikke forhandle under den ensidige trussel fra USA«, pointerer Gao Feng.

Talsmanden understreger samtidig, at de nylige foranstaltninger med åbning af det kinesiske marked intet har at gøre med det løbende pres fra handelskonflikten med USA, og at den kinesiske regering aldrig har interveneret og krævet, at udenlandske virksomheder deler deres teknologiske ejendom som betingelse for at drive forretning i Kina.

brøchner

Den kinesiske centralbankchef, Yi Gang, annoncerede onsdag specifikke skridt til yderligere åbning af den finansielle sektor i Kina og fulgte dermed op på løfter fra den kinesiske præsident, Xi Jinping, om at liberalisere markedet for finansiering, mobiler og andre industrier, hvilket gav håb om reducerede spændinger mellem verdens to største økonomier.

/ritzau/FINANS

lasse b

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen