Berlingske Business

Kendt dansk tøjmærke er erklæret konkurs

ffd
Bruun Bazars modeshow under modeugen i januar 2015. Foto:

Det populære danske tøjmærke Bruuns Bazaar har indgivet konkursbegæring.

Efter 22 år på catwalken har det danske tøjmærke Bruuns Bazaar indgivet en konkursbegæring. Det oplyser Bruuns Bazaar i en pressemeddelelse.

Økonomisk har det været nogle hårde år for tøjmærket. Selv om Bruuns Bazaar ifølge pressemeddelelsen de seneste år har nedbragt "engagementet betydeligt" og havde påbegyndt en såkaldt "turn-around", var det ikke nok til at undgå konkurs.

- Denne turn-around var vi halvvejs igennem, men det har desværre ikke været muligt at sikre tilstrækkelig langsigtet finansiering til gennemførelsen af anden og sidste del af genopretningen, som ville kræve øget investering i markedsføring og salgsudvikling, lyder det i pressemeddelelsen.

Direktør Bjørn Bruun bekræfter konkursen over for Ekstra Bladet.

- Vi har troet på det og knoklet med det i rigtig mange år, og derfor er det rigtig ærgerligt. Vi var lidt af en institution efter så mange år, men livet bevæger sig videre, og der er mange andre smukke eventyr, siger Bjørn Bruun til avisen.

Bruuns Bazaar har siden grundlæggelsen i 1994 fået stor international anerkendelse. Mærket holdt blandt andet for år tilbage show under modeugen i Paris.

Bruuns Bazaar er en del af Scandinavian Designers Gruppen, som også omfatter mærkerne Baum und Pferdgarten og Six Ames, som dog ikke bliver berørt at konkursbegæringen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen