Berlingske Business

Johnson & Johnson løftet af medicin og forbrug

FILES-US-EUROPE-BANKING-CRIME-CURRENCY
Johnson & Johnson kunne putte masser af dollar i lommen efter tredje kvartal. Foto:

Konglomeratet Johnson & Johnson har haft et stærkt kvartal og har øget resultatet betydeligt.

Konglomeratet Johnson & Johnson, der laver alt fra højteknologisk kræftmedicin til kontaktlinser, har haft et solidt tredje kvartal.

Det viser selskabets regnskab for perioden, der dækker over juli, august og september.

»Johnson & Johnson accelererede sin vækst i tredje kvartal. Det er drevet af en stærk udvikling i vores medicinalforretning og øget af opkøb, der vil drive væksten i fremtiden,« skriver administrerende direktør Alex Gorsky i regnskabet.

423998308.jpg

Samlet omsatte Johnson & Johnson for 19,7 milliarder dollar - 124 milliarder kroner - i kvartalet. Det var mere end ventet hos analytikerne ifølge Bloomberg.

Salget af medicin steg solidt til 9,7 milliarder dollar i kvartalet. Ud over opkøb var det drevet at blandt andet et stærkt salg af kræftmidlet Darzalex, der er udviklet af danske Genmab mod knoglemarvskræft.

Inden for medicinsk udstyr, der solgte for 6,6 milliarder dollar i kvartalet, nævner Johnson & Johnson blandt andet solidt salg inden for kontaktlinser.

Genmab Genmab A/S

Divisionen for forbrugsgoder, som er der, de fleste mennesker støder på Johnson & Johnsons produkter, hvis ikke man er dødssyg, gik også frem.

Her solgte konglomeratet for 3,4 milliarder dollar. De smertestillende piller Tylenol, det er et af amerikanernes mest yndede, gik frem og Johnson & Johnson nævner også rygestopudstyr som en succeshistorie.

Efter alle regninger var betalt kunne Johnson & Johnson notere sig et overskud på 3,8 milliarder dollar i perioden.

/ritzau/

Genmab logo PR-foto Genmab A/S

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen