Berlingske Business

Japansk fremstillings-tillid styrtdykker i accelererende tempo

JAPAN ECONOMY
ARKIVFOTO. Foto:

Tilliden til fremtiden hos den japanske fremstillingssektor dykker i det hurtigste tempo i mere end tre år i april.

Det fremgår af PMII indekset fra Markit Economics og Nikkei fredag morgen, hvor det danske marked holdt helligdags lukket.

PMI-indekset for den japanske fremstillingssektoren faldt til 48,0 i april, ifølge den foreløbige statistik fra 49,1 måneden før. Det er det største fald siden januar 2013, og samtidig langt under analytikernes prognose, der estimerede en stigning til 49,5.

BOJ-POLICY/

- Det kraftige fald i den samlede nye aktivitet blev forstærket af den hurtigste fald i den internationale efterspørgsel siden december 2012, og de to jordskælv på øen Kyushu, der er en af Japans største industri-regioner, gør udsigterne for fremstillingssektoren i Japan endnu mere usikre, pointerer økonom Amy Bill Brown fra Markit Ecomics i en kommentar.

Amy Bill Brown påpeger, at betingelserne er forværret i et accelererende tempo i april, med kraftige fald i både produktion og i nye ordrer.

Japan

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen