Berlingske Business

Interview: Forandring i innovativt miljø

01busnavneJørgenAlsing.jpg

Jørgen Alsing er tiltrådt som adm. direktør for Ericsson Danmark. Desuden beholder han sit tidligere job i firmaet som direktør for Managed Services Practice.

Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Jeg forventer at være med til at forme det danske telemarked og den spændende transformation, der foregår lige nu. Konkurrencen er hård, og danske televirksomheder er internationalt set langt fremme på teknologier. Det giver samlet et innovativt og disruptivt miljø.

Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

Endnu mere langsigtede strategiske forløb i partnerskab med vores kunder, der dækker Danmark, Færøerne, Grønland og Island. Og så nok lidt færre rejsedage.

Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Udadtil har kundekontakt og forretningsudvikling været en rød tråd. Jeg brænder for at skabe nye partnerskaber med både eksisterende og nye kunder. Indadtil har personligt lederskab været en anden rød tråd. Jeg har haft ledelsesansvar i næsten hele min snart 24-årige karriere i Ericsson, og nyder udfordringer med at sammensætte teams der kan udføre »små mirakler«.

Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?

Jeg er oprindeligt uddannet akademiingeniør, og min tekniske baggrund har dannet baggrund for arbejdet med forretningsudvikling. Jeg har videreuddannet mig med en række Executive forløb på Harvard, Columbia og i London. Jeg har desuden boet og arbejdet i England i syv år og har i de seneste år haft internationalt ansvar i Ericsson.

Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

Den store transformation af virksomheder, som har mobilteknologien som fundament. Det mange kalder the internet of things. Den største udfordring er at balancere denne markedstransformation samtidig med den transformation, Ericsson gennemgår på fuld kraft i øjeblikket.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen