Berlingske Business

Hun ønsker sig en Gucci-taske – han et skin til sin AK-47

Man kan nemt blive forarget og bekymret, når man hører historier om 17-årige drenge, der bruger flere tusinde kroner på virtuel udsmykning i forskellige computerspil.

Det kan være flot maling til et våben i Counter-Strike (skins) eller dansetrin i det meget hypede spil Fortnite.

Men hvad er forskellen på denne dreng og den jævnaldrende dreng eller pige, der gerne betaler mange tusinde kroner for en Gucci-taske, der tjener det samme formål som en taske til 150 kr? Ikke meget, hvis du spørger mig.

Både Gucci-tasken og udsmykningen i spillet giver en god portion street-credit og anerkendelse, som unge i den alder ofte søger, om end målgrupperne er ganske forskellige.

For to år siden diskuterede vi heftigt, om e-sport var rigtig sport.

I dag er langt de fleste ved at være overbevist om, at det nok er tilfældet.

Er det idræt – nej.

Men sport – ja, det er det nok.

Om to år er jeg sikker på, at investeringer i udsmykning i spil har nået den samme anerkendelse, som e-sporten har i dag.

Se på dette indlæg som en beroligende hånd på skulderen til alle jer bekymrede forældre derude: Så længe jeres børn ikke begår kriminalitet eller gambler sig til skins og dansetrin, bør I ikke være mere bekymrede, end jeres egne forældre formentlig var, da I brugte sparepengene på glansbilleder, frimærker eller tøndebånd.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen