Berlingske Business

Hovmand ser på<br> momsafstemning

Kritikken af, at alle private virksomheder fra og med næste år skal udarbejde en momsafstemning af hensyn til ligningsmyndighederne,

er et godt eksempel på en overflædig regel, mener Skatteminister Svend Erik Hovmand (V).





Skatteministeren lover

derfor, at momsafstemning er noget af det, skatteministeriet vil se nærmere på i sit regelforenklingsarbejde.


- Jeg

mener, sagen om momsafstemning er et godt eksempel på behovet for regelforenkling, og det vil ligesom andre forslag fra ErhvervsBladets læsere

indgå i vores regelforenklingsarbejde, forsikrer Svend Erik Hovmand.


Som omtalt i ErhvervsBladet 28. maj skal alle virksomheder

fra og med det regnskabsår, der starter 1. januar 2003, udarbejde en momsafstemning, som skal være til gengængelig

for ligningsmyndighederne, selvom ligningsmyndighederne ligeså godt selv kunne gøre arbejdet selv. Siden 1. januar 2000

har det været et krav for alle revsionspligtige selskaber.


Alle revisorer udfører som et led i god revisionsskik

i forvejen momsafstemning. Derfor mener Told & Skat, at der ikke er nogen grund til at de udfører dobbeltarbejde i forbindelse

med en evt. skattekontrol.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen