Berlingske Business

Hovedstaden bør satse på femstjernet luksus

13BUSKinesere.jpg
Kinesiske turister ved den lille havfrue. Der er planer om at ændre reglerne, så det bliver lettere at søge om visum til Danmark, når man kommer fra lande som Kina og Indien. Foto: Thomas Lekfeldt

En international hotelkæde af højeste kvalitet skal tiltrække flere erhvervsfolk og stenrige turister.

København har d’Angleterre ved Kongens Nytorv, Hotel Nimb ved Tivoli og måske snart et luksushotel på toppen af Illum. Men det er slet ikke nok. Hovedstaden bør have en international hotelkæde af allerhøjeste standard, så vi kan tiltrække endnu flere stenrige og kvalitetsbevidste turister og forretningsfolk. En kæde som »Ritz-Carlton« eller »Four Seasons« er præcis, hvad København har brug for, lyder det fra Dansk Erhverv.

»Får vi en international hotelkæde af højeste standard til København, vil det gavne Københavns omdømme og gøre det nemmere for os at tiltrække konferencer og turister, som søger meget høj kvalitet,« siger Susanne Nordenbæk, seniorkonsulent i Dansk Erhverv.

Kunderne vil komme med til København

»Både d’Angleterre og Hotel Nimb gør det utrolig godt og får turister med mange penge hertil, men der er ingen tvivl om, at det vil rykke utroligt meget, hvis vi eksempelvis får Ritz-Carlton eller Four Seasons hertil. De har særdeles loyale kunder, som de vil trække med til København,« siger Susanne Nordenbæk.

Også Wonderful Copenhagen ønsker sig brændende en international hotelkæde af højeste klasse.

»Det vil på mange måder være godt for København at få et luksushotel fra en af de store internationale kæder hertil. I stedet for at kannibalisere fra de andre hoteller, vil de helt sikkert trække deres egne og meget loyale kunder med til København,« siger Lars Bernhard Jørgensen.

»Københavns udbud af high end-hoteller er ikke særlig stort i dag, og det betyder en del i forhold til, hvilke konferencer vi kan få til landet,« siger han.

Et hotel af højeste klasse kan være på vej hos Illum, men som Berlingske Business skrev for kort tid siden, vil der formentlig kun blive plads til cirka ti store hotelværelser på stormagasinets øverste etage.

Copenhagen Capacity har påtaget sig opgaven at forsøge at hente et internationalt luksushotel til hovedstaden. Organisationen er dog ikke nået så langt, at den kan offentliggøre konkrete resultater.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen