Berlingske Business

Højere Zero-salg gør Coca-Colas pengepung tungere

VENEZUELA-COKE/
REUTERS/Edwin Montilva (VENEZUELA POLITICS BUSINESS) Foto:

Læskedrikproducenten Coca-Colas nettoindtjening steg i andet kvartal, viser onsdagens regnskab.

Der har været godt gang i salget af Coca-Cola Zero og Fuze Tea i årets andet kvartal, og det smitter af på Coca-Colas regnskab.

Her er både salget af læskedrikproducentens produkter og nettoindtjeningen steget, viser regnskabet, der er fremlagt onsdag.

Nettoindtjeningen er vokset til 2,3 milliarder dollar, svarende til 14,6 milliarder kroner. Det er en stigning på 69 procent.

Det er særligt i Nordamerika, at salget af Coca-Cola Zero, der i år blev relanceret i en ny udgave, er gået godt.

Mens indtjeningen er steget for den globale læskedrikproducent, er omsætningen faldet med 8 procent.

Det skyldes en ændring i selskabets strategi, hvor det har lagt mere af salget ud til partnere i USA.

Omsætningen, som lød på 8,9 milliarder dollar, svarende til 56,6 milliarder kroner, var dog også højere end ventet blandt analytikere. De havde forudset et resultat på 8,5 milliarder dollar.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen