Berlingske Business

H&M utilfreds trods salg for 200 milliarder svenske kroner

H&M præsenterer onsdag årsregnskab for 2017
Foto:

Svenske H&M øgede antallet af butikker solidt sidste år. Omsætning krydsede 200 milliarder svenske kroner.

København. Den svenske tøjgigant H&M øgede omsætningen og antallet af butikker solidt i 2017. Men koncernen er ikke tilfreds. Salget i de fysiske butikker halter.

Det viser selskabets regnskab for sidste år, der netop er offentliggjort.

- Vores udvikling i 2017 var blandet med fremgang på nogle områder, men udfordringer på andre. Vi voksede med tre procent, hvilket var klart under vores forventninger.

- Onlinesalget og vores nyere brands klarede sig godt, men svagheden ligger i vores fysiske butikker, hvor ændringer i kundernes adfærd ændrer sig, skriver administrerende direktør Karl-John Persson i regnskabet.

US-LATEST-CONSUMER-TECHNOLOGY-PRODUCTS-ON-DISPLAY-AT-ANNUAL-CES-

Trods den blandede udvikling kunne H & M dog notere sig, at salget fraregnet moms krydsede 200 milliarder svenske kroner i 2017 mod 192,3 milliarder svenske kroner året før.

Det skete i takt med, at der kom 388 butikker til, når man trækker lukninger fra åbninger.

/ritzau/

aa

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen