Berlingske Business

Historisk internetgigant takker af med overskud

Yahoo - 20170419072314463_org.
Yahoo gør klar til at lade sig overtage af Verizon. (arkivfoto) Free/Yahoo

Yahoo, der nærmer sig enden på livet, kunne levere et lidt større resultat end ventet i første kvartal.

I internettets unge dage, før Google blev altdominerende, var Yahoo stedet at gå hen, hvis man skulle finde ting på nettet, tilbringe sine timer i chatfora eller have en hurtig mail.

Inden for få måneder må den gamle gigant dog opgive ævred og lade sig opsluge.

I sit sidste regnskab, inden Yahoo officielt bliver opslugt af telegiganten Verizon, klarede selskabet sig bedre end ventet.

Det fremgår af koncernregnskabet, der blev offentliggjort efter børstid tirsdag.

pix-YouTube

Yahoo kunne i første kvartal notere et overskud per aktie på 0,18 dollar, hvor analytikernes forventning lød på et resultat på 0,14 dollar per aktie, ifølge Bloomberg News' prognose-gennemsnit.

Omsætningen løb op i 834 millioner dollar mod en ventet omsætning på 814 milloner dollar.

Koncernen venter, at Verizons overtagelse bliver gennemført i juni.

Salget, der kommer efter administrerende direktør Marissa Mayer's tumultagtige tid i spidsen for selskabet, blev truet af to massive hackerangreb.

pix-Yahoo

Angrebene eksponerede mere end en milliard brugerkontis data. De har tvunget virksomheden til at reducere salgsprisen med omkring 350 millioner dollar til omkring 4,5 milliarder dollar.

Yahoo har dog skrantet længe, og trafikken på selskabets sider har været for nedadgående. Derfor kan 4,5 milliarder også virke som en lav pris, da Yahoo i sine velmagtsdage var over 100 milliarder dollar værd på børsen.

Og at Microsoft tilbød at købe Yahoo for 45 milliarder dollar i 2008 for at kunne matche Googles services på nettet.

I 1998 var Yahoo den mest brugte startside på internettet.

LG

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen