Berlingske Business

Google introducerer ny teknologisk overlegen smartphone

Verdenspræsentation af Googles
Google præsenterede onsdag aften deres nyeste smartphone Pixel 2, som elektronikekspert kalder en yderst interessant spiller, der i høj grad er konkurrencedygtig mod Apple og Samsung. Reuters/Stephen Lam

Googles smartphone er en stor trussel mod Apple og Samsung, men lancerer i for få lande, mener redaktør.

Søgemaskinegiganten Google præsenterede onsdag sin nye mobiltelefon Pixel 2.

Ifølge John G. Pedersen, chefredaktør ved netmediet meremobil.dk. har anmelderne været fulde af begejstring. Alligevel ender telefonen ikke med at få særlig stor betydning, mener han.

»Alle anmeldere over hele verden er enige i, at det er super fede telefoner. De bliver bare ikke tilgængelige for særlig mange mennesker, og derfor bliver de ikke en særlig vigtig spiller på markedet,« siger han.

Den nye mobil blev præsenteret, præcis et år efter præsentationen af selskabets første smartphone, den meget roste Pixel.

Den har ifølge chefredaktøren blandt andet det til dato bedste mobilkamera i verden.

pix-Årets høst

John G. Pedersen har ikke haft mulighed for selv at teste telefonen, men ud fra en online verdenspræsentation onsdag aften ser han ingen mangler ved det nye stykke elektronik.

»Den her telefon er så teknologisk overlegen, at man næsten ikke har evne til at fatte det. Det eneste, man kan sætte en finger på, er måske det ret konservative design.«

Mobilen kommer ikke til at blive solgt i Danmark. Hvis man skal have fat i telefonen, skal man eksempelvis krydse grænsen til vores tyske naboer.

Foruden Tyskland bliver det muligt at købe smartphonen i Australien, Canada, Indien, England og USA.

Ifølge John G. Pedersen er det ekstremt uambitiøst af virksomheden kun at lancerer mobilen i få lande.

»Google har både enormt mange ansatte, penge og stor magt inden for tech-industrien. Derfor er det uambitiøst arbejde. Det er synd, fordi de har meget ambitiøse og spændende produkter.«

Han mener, at Google spænder ben for sig selv ved ikke at få den overlegne smartphone længere ud.

»De formår ikke at blive en spiller mod nogen som helst, fordi det er så få mennesker, der kan få den, at de næsten bliver ligegyldige.«

»Hvis Google lancerede deres produkter i lige så mange lande, som Apple lancerede deres iPhone i, ville de være en reel trussel mod Apples dominans. Og det ville i den grad være en trussel over for Samsung. Simpelthen fordi deres produkter er så overdrevet fede,« sige han.

Ved præsentationen viste Google også den noget større smartphonemodel Pixel 2 XL samt en bærbar computer, en minihøjtaler og et virtual reality-headset.

brands

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen