Berlingske Business

God forretning at hjælpe fattige

God forretning at hjælpe fattige - 1
Mikkel Vestergaard Frandsen Foto:

Den danske »myggekonge« Mikkel Vestergaard Frandsen vil have os til at se verdens fattige som forbrugere.

En håndsrækning til fattige i udviklingslande kan blive til en international virksomhed.

Det er Mikkel Vestergaard Frandsen et eksempel på. Hans familieejede virksomhed, der i dag har hovedkvarter i Schweiz og New York, er blevet internationalt kendt på at levere nyttige produkter til ulandenes befolkninger. Mest kendt er »sugerøret« LifeStraw, der kan forvandle mudret flodvand til drikkevand, og et myggenet mod malariamyg.

Mikkel Vestergaard Frandsen kalder det »doing business and doing good«, og han afviser at arbejde i godhedsindustrien.

»Vores business er at redde liv. Men det er en business, hvor corporate social responsibility er kerneforretning, så godhed er centralt i strategien. Men NGOere (græsrods- og hjælpeorganisationer, red.) er afhængige af bidrag. Det er vi ikke; vi er afhængige af ordrer.«

I hans egen karriere har det overordnede tema været passion og eventyr. Som ung ville han opleve verden. I dag bestyrer han en international forretning, og han plæderer for, at vi i langt højere grad skal se verdens fattige som forbrugere – til gavn for både dem og os i den rige verden.

Læs hele historien om Mikkel Vestergaard Frandsen i Business Søndag.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen