Berlingske Business

Fremgang for erhvervslivet i eurozonen

Der er stadig flere tegn på bedre økonomiske tider i Europa. En ny opgørelse viser, at den negative udvikling for service- og industrivirksomheder i eurozonen er vendt, og at der direkte er fremgang i Tyskland og Frankrig.

En opgørelse over udviklingen i eurozonens service- og industrivirksomheder fra analysefirmaet Markit Economics viser, at nedturen er slut. Eurozone-indekset steg til 50 point i august fra 47 point i juli. Det er det højeste niveau siden maj 2008, og tyder på bedre tider, da en indeksværdi over 50 viser fremgang for de private virksomheder.

Separate opgørelser viser, at Tysklands store servicesektor-indeks steg til 54,1 point i august fra 48,1 point i juli, mens indekset for franske industrivirksomheder steg til 50,2 fra 48,1. På forhånd havde økonomer ikke ventet at tallene ville komme over 50 point.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen