Berlingske Business

Fredagens obligationer: Indledende dyk blev dæmpet

København.

Der var rentedyk på det danske obligationsmarked fredag, efter at der kom skuffende nøgletal fra den amerikanske side af Atlanterhavet torsdag.

Kort efter middag blev den toneangivende tiårige danske statsobligation handlet med en rente på 0,02 pct., hvilket var 6 basispoint lavere end torsdagens slutniveau. Men i løbet af eftermiddagen kravlede den lidt op igen for at ende 0,04 pct. - eller 4 basispoint under torsdagens lukkeniveau.

Den seneste uges tid har der ellers været rentestigninger, idet den amerikanske centralbank i længere tid har lagt op til en rentestigning. Samtidig kom der ikke de ventede pengepolitiske tiltag fra Den Europæiske Centralbank, ligesom der var bred usikkerhed om den japanske centralbanks pengepolitik, forklarer Mikael Olai Milhøj, der er analytiker i Danske Bank.

- Men nu er det vendt fuldstændig rundt på en tallerken. Nu har vi dårlige økonomiske nøgletal, som har aflyst en amerikansk rentestigning i september, større forventninger til at Den Europæiske Centralbank vil komme på banen, og der har været en del overskrifter om, hvad den japanske centralbank kan finde på at gøre, forklarer Mikael Olai Milhøj.

- Det, tror jeg, kan være med til at forklare, at renterne har bevæget sig lidt ned igen, uddyber han.

/ritzau/FINANS

Andreas Antoni Lund +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:finans@ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk

 

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen