Berlingske Business

Forskningsdirektør fra SFI bliver ny vismand

Rockwool Fonden præsenterer ny forskning
Foto:

Finansministeren udpeger Torben Tranæs, der er forskningsdirektør for SFI, som ny vismand til Det Økonomiske Råd.

Finansminister Claus Hjorth Frederiksen har i dag udnævnt en ny vismand til Det Økonomiske Råd.

Det bliver Torben Tranæs, der er forskningsdirektør for SFI, fremgår det af en pressemeddelelse.

27BUSVismand.jpg

Tranæs bliver dermed en del af formandsskabet i Det Økonomiske Råd, der består af fire medlemmer.

Torben Tranæs er uddannet cand. polit og phd i økonomi fra Københavns Universitet og har i årevis forsket i arbejdsmarkedsforhold samt indvandring og integration. Før han blev forskningsdirektør for SFI i foråret, var han forskningschef i Rockwool Fondens Forskningsenhed. Tidligere har han været professor på SFI og lektor på Økonomisk Institut på Københavns Universitet.

Arkiv/Ritzau plus historie tirsdag - kriseramte rederier. En sup


Han er derudover knyttet til flere udenlandske forskningsnetværk - blandt andet Das Institut zur Zukunft der Arbeit i Bonn (IZA) og Center for Economic Studies and Ifo Institute for Economic Research (CESifo).

»Jeg glæder mig meget til at være med til at sætte vigtige økonomiske emner på dagsordenen,« siger Torben Tranæs.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen