Berlingske Business

Forretningsmand køber NBA-klub for rekordbeløb

epaselect USA BASKETBALL NBA PLAYOFFS
Foto:

NBA-holdet Houston Rockets har fået ny ejer i en handel, som slår rekord i ligaen.

Pengene er store i den amerikanske basketball-liga NBA, når de store stjerner sætter underskrifter på nye kontrakter.

Men klubberne i sig selv er også mange penge værd, og tirsdag blev der sat ny rekord, da Houston Rockets fik ny ejer.

Forretningsmanden Tilman Fertitta har ifølge nba.com købt klubben for 2,2 milliarder dollar, svarende til 13,76 milliarder kroner.

simon

Det er den dyrest handlede NBA-klub til dato.

Tilbage i juli meddelte den nu tidligere ejer, Leslie Alexander, at han ønskede at sælge klubben.

Ifølge rygterne skortede det ikke på rige folk med købelyst, men det blev altså den lokale forretningsmand Tilman Fertitta, som fik lov til at erhverve sig klubben.

- Jeg er oprigtigt beæret over at være blevet udvalgt som den næste ejer af Houston Rockets. Det er en livslang drøm, som går i opfyldelse, siger han i en pressemeddelelse fra klubben ifølge nba.com.

Fertitta ejer både en stor restaurantkæde samt The Golden Nugget, et stort kasino og hotel.

03INDchampionsL-120159.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen