Berlingske Business

Forbrugertilliden steg i majsolen

Juleshopping og juletrafik
Foto:

Danskerne har fået mere tiltro til økonomien. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Ligesom vejret var forbrugertilliden god i maj. Det viser en ny opgørelse fra Danmarks Statistik.

Ifølge tallene steg forbrugertilliden til 9,3 i maj sammenlignet med 7,1 i april.

- Ud af de fem underliggende indikatorer, som forbrugertilliden beregnes på, er det indikatoren for familiens økonomiske situation i dag, der har bidraget mest til den mindre stigning.

- Tre af de øvrige indikatorer er svagt forbedret i forhold til sidste måned, mens kun indikatoren for familiens økonomiske situation om et år ligger på niveau med sidste måned, skriver Danmarks Statistik.

Forbrugerne venter samtidig, at arbejdsløsheden vil være faldet om et år.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen