Berlingske Business

Forbrugertilliden flyttede sig stort set ikke i august

Shopping
Arkivfoto.

Forbrugertilliden steg ifølge Danmarks Statistik svagt fra 3,1 i juli måned til 4,8 i august.

De danske forbrugere så nogenlunde ændret på fremtiden i august, når man sammenligner med sommerens tidligere målinger.

Forbrugertilliden, som Danmarks Statistik måler hver måned, viste en svag stigning fra 3,1 i juli til 4,8. Den ligger dermed på niveau med de seneste seks måneders gennemsnit.

Forbrugertillidsindikatoren sammensættes ud fra en spørgeskemaundersøgelse, hvor tilfældigt udvalgte danskere giver deres syn på den økonomiske situation.

Og tallene for august viser blandt andet, at forventningen til Danmarks økonomiske situation om et år er vendt fra -1,3 til 3,0, altså fra et negativt til et positivt udgangspunkt.

Private firmaer skal overvåge tusindvis af danske magthavere

Til gengæld giver de adspurgte udtryk for, at familiens økonomiske situation er en lille smule dårligere end i målingerne i juni og juli.

Til gengæld er forventningen til, at det vil bedre sig det kommende år, højere, end den har været det seneste halve år.

20BUSBurh-ns-192329.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen