Berlingske Business

Fokus er på lærernes arbejdstid i torsdagens forhandlinger

Der er torsdag fokus på lærernes arbejdstid hos forhandlerne. Men der er endnu intet nyt.

København. Da forhandlerne torsdag klokken 15 mødte op i Forligsinstitutionen regnede og tordnede det. Det ændrede dog ikke på, at de var positive i forhold til dagens forhandlinger, hvor knasten om lærernes arbejdstid er i fokus.

Chefforhandlerne for henholdsvis arbejdsgivere og arbejdstagere i kommunerne, Michael Ziegler og Anders Bondo Christensen, sagde begge, at de onsdag havde bevæget sig i den rigtige retning.

Det er især på det kommunale område, at lærernes arbejdstid bliver forhandlet, da det er her, der er flest lærere ansat.

Om forhandlingerne er fortsat i den rigtige retning vides ikke.

Klokken 19.20 har ingen af de to forhandlere forladt Forligsinstitutionen for at få luft, hvilket ellers har været kutyme, siden maratonforhandlingerne begyndte fredag formiddag.

Cirka klokken 18.30 gik formand for Fagforbundet FOA Dennis Kristensen ud for at spise. Her fortalte han, at der fortsat bliver forhandlet om lærernes arbejdstid.

- De er stadig i sving med lærernes arbejdstid, siger Dennis Kristensen.

Uden for Forligsinstitutionen står BUPL's lyserøde kaffevogn stadig. Bupl er fagforeningen for pædagoger, og deres vogn har stået der siden fredag.

Den er blevet til demonstranternes samlingspunkt foran Forligsinstitutionen.

Her bliver der langet gratis kaffe, te og kage over disken til alle demonstranter - uanset fagforening. Kagen er i flere tilfælde blevet leveret af privatpersoner.

En af dem, der står bag disken, er Anja Lund Willesen, der er næstformand i Bupl sydøst. Hun har været der hver dag siden fredag.

- Jeg synes ikke, jeg er blevet træt af det. Så længe der er gejst og stemning, så kan vi godt holde energien kørende, siger Anja Lund Willesen.

Hun siger, at det er rent held, at vognen overhovedet er til rådighed, da den egentlig er blevet købt til at blive brugt ved arrangementer med egne medarbejdere.

- Vi havde en i vognen, der regnede på det. Vi har delt mindst 22.000 kopper kaffe ud, siger hun.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen