Berlingske Business
17:46Tak for i dag

Flere krydser Kattegat med Mols-Liniens færger

Mols Linien i Aarhus Havn - 20
Rederiet Mols-Linien sejler på ruterne Sjællands Odde til Aarhus og Sjællands Odde til Ebeltoft. Scanpix/Henning Bagger

Mols-Linien har sejlet mere end 600.000 personbiler over Kattegat i årets første seks måneder.

København. Rederiet Mols-Linien har haft medvind på færgeruterne mellem Jylland og Sjælland.

608.035 personbiler har sejlet med Mols-Liniens færgeruter over Kattegat i første halvår af 2016. Det er 11,8 procent flere end samme halvår i 2015. Samtidig er antallet af passagerer steget med 6,6 procent.

Det betyder, at rederiet har oplevet en stabil vækst i både omsætning og trafiktal, som sikrer et overskud på 46,7 millioner kroner i årets første seks måneder. Til sammenligning var overskuddet 14,6 millioner i samme periode sidste år.

- Regnskabet bekræfter, at vore kunder er godt tilfredse med Mols-Linien, herunder at der er kommet cirka 16 procent flere afgange, der giver kunderne stor fleksibilitet, siger administrerende direktør Carsten Jensen.

Rederiet sejler på ruterne Sjællands Odde til Aarhus og Sjællands Odde til Ebeltoft.

- Specielt har vi glædet os over den nye motortrafikvej, der gør tilkørselsforholdene til og fra Odden væsentligt nemmere, og nu med en forhøjet fartgrænse på 100 kilometer i timen, siger direktøren.

Han ser samtidig frem til, at tilkørselsforholdene til Aarhus Havn bliver forbedret, fordi det også vil komme mange kunder til gode.

Antallet af afgange med de to færgeruter er steget med 460 afgange sammenlignet med sidste år. Det svarer til 15,6 procent.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen