Berlingske Business
11:47Vestas bliver sendt frem på amerikansk skatteaftale

Fitness.dk skal give overskud allerede næste år

til bm f Bo Rygaard
Bo Rygaard, bestyrelsesformand for Fitness.dk Foto:

Parken Sport & Entertainment vendte i andet kvartal og første halvår et samlet underskud til et overskud.

Men ud for fitnesskæden Fitness.dk stod der fortsat røde tal, hvis man kigger tallene for de første seks måneder af 2016 igennem.

Det skulle der dog meget gerne blive ændret på allerede fra næste år, lyder meldingen fra Bo Rygaard, der er bestyrelsesformand hos Parken Sport & Entertainment.

Fitness.dk har været ramt af meget hård konkurrence, men der er ifølge bestyrelsesformanden fortsat et marked for mindre prisfokuserede fitnesstilbud, og derfor regner Parken med at kunne vende røde tal til sorte i Fitness.dk.

»Vi har oplevet en absolut tilfredsstillende resultatforbedring i Fitness.dk i første halvår. Vi er ved at åbne nye centre, og vi renoverer de eksisterende, så de alle er på højeste konceptniveau. Vi har brugt meget tid på den aktivitet, fordi den fortsat er underskudsgivende, men vi må også konstatere, at restruktureringerne virker,« siger Bo Rygaard til Ritzau Finans.

»Vi håber at se overskud i løbet af næste år. Vi laver løbende fremdiskonteringer og kan begynde at se på vores EBITDA, at vi bliver positive inden for en overskuelig fremtid. Vi har hele tiden fokuseret på ikke at være bekymrede for, at vi ikke har et bæredygtigt produkt. Vi har investeret meget i det, og vi tror på det,« fortsætter bestyrelsesformanden.

RB PLUS Den nye stil virker for Brøndby

I første halvår realiserede Fitness.dk et resultat før skat og finansiering på minus 9,3 mio. kr. mod et underskud på 12,4 mio. kr. i samme periode sidste år. Omsætningen gik frem til 226,9 mio. kr. fra 220,6 mio. kr. i første halvår 2015.

Og åbningen af nye centre samt renoveringen af de eksisterende vidner om, at der er tro på, at danskerne også gerne vil have et mere high end-betonet fitnesskoncept end hos flere konkurrenterne, der kæmper hårdt om markedsterrænet gennem priserne - og også har givet stor modvind til Fitness.dk på lige netop det parameter.

»Vi har et andet koncept end flere af vores konkurrenter, der har lidt mere fokus på pris. Vi oplever, at der er et marked for begge dele, og derfor er jeg fortrøstningsfuld omkring det,« siger Bo Rygaard.

Stock Exchange 3D Graph background, 3D illustration

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen