Berlingske Business

Finansminister: Vi taber konkurrenceevne

Finansminister: Vi taber konkurrenceevne - 1
Foto:

Ledigheden stiger, og konkurrenceevnen falder, men Danmark står stadig godt rustet til at komme gennem krisen, fastslår finansministeren.

Danske virksomheder mister konkurrenceevne i øjeblikket - det konstaterer finansminister Lars Løkke Rasmussen (V) i en kommentar til ledighedstallene fra Danmarks Statistik, som viser, at 1,9 procent af arbejdsstyrken var ledig i november.

Samtidig understreger finansministeren, at ledigheden i Danmark fortsat er historisk lav - hvilket gør det lettere for de ledige at finde et nyt job.

"Næsten alle lande oplever stigende ledighed i denne tid, blandt andet på grund af finanskrisen. Men i Danmark er vi ret godt rustet til at komme igennem en periode med svage internationale konjunkturer, fordi vi har sparet op i gode år og fordi ledigheden er lav. Men vi skal bruge mulighederne med omtanke. Danske virksomheder mister konkurrenceevne i øjeblikket. Det betyder selvfølgelig noget - også i forhold til ledigheden," siger Lars Løkke Rasmussen.

Regeringen har allerede truffet en række beslutninger, der holder hånden under dansk økonomi. Og flere er i vente, hvis det er nødvendigt, fastslår finansministeren. Her og nu drejer det sig om at få bankpakken på plads med det formål at mindske likviditetsproblemerne for sunde virksomheder, understreger han.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen