Berlingske Business

Facebook vil foreslå tilkøb under samtaler mellem brugere

Facebook - 20170418222952369_o
Facebook vil fremover forsøge at give brugerne af deres samtale-app, Messenger, mulighed for tilkøb baseret på brugernes samtale. Free/Colourbox

Baseret på brugernes samtaler vil Facebooks samtale-app komme med forslag til, hvad brugerne kan købe.

San Jose. Facebook vil forsøge at indarbejde andre virksomheder og deres tilbud i sin samtale-app Messenger. Hvis to brugere eksempelvis skriver sammen om aftensmad, vil app'en selv komme med forslag til, hvor brugerne kan bestille mad.

Tilbuddene vil være et af flere forsøg fra det sociale medie på at optimere sine tjenester.

De nye tiltag blev præsenteret af selskabets grundlægger, Mark Zuckerberg, tirsdag.

På samme måde vil Facebook forsøge at integrere andre udvalgte tjenester i samtaler. Eksempelvis skal det være muligt at dele sange fra streaming-tjenesten Spotify gennem Messenger.

Ud over tilbuddene fra de andre tjenester er det Mark Zuckerbergs erklærede mål, at Facebook fremover vil forsøge at indarbejde såkaldt augmented reality i sine tjenester.

Augmented reality er tjenester eller elementer, hvor brugere gennem deres telefon kan se virkeligheden tilført virtuelle elementer.

Eksempelvis var app'en Pokémon Go, hvor brugere gennem telefonen kunne jagte små monstre i virkeligheden, et eksempel på augmented reality.

Facebooks forsøg bliver i første omgang en visualisering af gruppesamtaler.

Her kan brugere gennem telefonen se en eller flere figurer, der skal repræsentere den eller de personer, som deltager i samtalen, som sad de ved siden af personen.

Præsentationen blev afholdt på bagkant af en sag, hvor en bruger transmitterede et mord gennem sin Facebook-profil.

Videoen af mordet lå på det sociale medie i to timer, hvor andre brugere kunne se og dele den, inden videoen blev fjernet.

Den mistænkte i sagen tog tirsdag livet af sig selv under efter en kortvarig flugt fra politiet.

Under præsentationen af de nye tiltag erklærede Mark Zuckerberg ifølge Reuters, at han og Facebook vil gøre, hvad der står i deres magt for at forhindre lignende tilfælde fremover.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen