Berlingske Business

Eurozonen: Detailsalget i stilstand i november

shopo
Foto:

Detailsalget i eurozonen steg marginalt i november med 0,1 pct. i forhold til måneden før, hvilket var svagere end ventet.

Der var nemlig, ifølge Bloomberg, ventet en stigning på 0,3 pct.

Tallet for måneden før blev dog revideret til et fald på 0,7 pct. mod første melding om et dyk på 1,2 pct.

På årsbasis faldt detailsalget 2,6 pct. mod en forventning om 2,1 pct. ifølge Bloombergs estimat.

/ritzau/FINANS

Eurozonen: Arbejdsløsheden sætter ny rekord

Arbejdsløsheden i Euroland steg i november til 11,8 pct. Det viser nye tal fra Eurostat.

Det var dermed igen en kedelig rekord for eurozonen, hvis arbejdsløshed har været støt stigende i den seneste tid.

I oktober lå ledigheden på 11,7 pct.

Analytikerne havde ifølge Bloomberg News forudset en stigning i arbejdsløsheden til netop 11,8 pct.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen