Berlingske Business

En lus mellem to negle

- Vi oplever voksende krav fra kunderne om arbejde af stadig højere kvalitet, og samtidig bliver det mere og mere svært

at få fat i gode folk.



Det fortæller John Seibach, som er direktør for ni medarbejdere i Rena Rengøring

på Nørrebro i København.



- Vi føler os af og til som en lus mellem to negle, for det er utrolig svært

personalemæssigt, og det er svært kundemæssigt for tiden. Hvis vi har ti ansøgere, så er det kun to,

der er noget ved. Resten må vi fyre efter meget kort tid, fortsætter han.



Problemet er, at ansøgerne tilsyneladende

ikke har forståelse for, at det både kræver selvstændighed og en vis viden at gøre effektivt rent

hos kunder, fortæller John Seibach:



- Folk kommer og fortæller os, at de har gjort rent i 25 år, og så

viser det sig, at de ikke aner, hvordan man holder på en gulvmoppe. Det finder vores kunder sig jo heller ikke i. Kunderne er

utrolig krævende, og det gælder i hele rengøringsbranchen siger han.



John Seibach er ikke specielt interesseret

i ung arbejdskraft. Det er vigtigere, at de kan gøre rent: - Selvfølgelig tager vi ikke en ind på firs år,

men alderen er ikke afgørende. Vi ser ikke så meget på alderen, vi ser mere på kvaliteten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen