Berlingske Business

Dyrere parkeringsbøder skal finansiere klagenævn

Parkeringsbøde - 2017051507463
Arkivfoto. Parkeringsselskaberne vil dække en del af udgifterne til et nyt klagenævn ved at hæve priserne på parkeringsbøder. Scanpix/Simon Bohr

Det bliver bilisterne selv, der skal betale en del af udgiften for nyt klagenævn i form af højere bøder.

Senest fra og med næste sommer bliver muligt at gå til et uafhængigt klagenævn og forsøge at få omstødt en parkeringsbøde.

Men bilisterne kommer indirekte selv til at betale for klageadgangen i form af højere bødetakster.

Det fortæller to af de største parkeringsselskaber, Q-Park og Apcoa, til Finans.

256409881.jpg

Det er nemlig parkeringsselskaberne, der skal betale for driften af det nye klagenævn, og den udgift skal tjenes hjem igen.

»Jeg kan kun se, at en del af omkostningerne ved det nye klagenævn skal dækkes via p-afgifterne«, siger Alex Pedersen, der er administrerende direktør for Q-Park.

Samme melding kommer fra Michael Christensen, der er øverste chef hos Apcoa, der ejer Europark.

30BILAutoindex-165946.jpg

»Prisstigningen er endnu ukendt, fordi omkostningerne i forbindelse med at have nævnet ikke er kendt endnu,« siger han.

Det er Folketinget, der har besluttet at oprette et parkeringsklagenævn.

Af beslutningsforslaget fremgår det, at nævnet skal være oprettet senest 1. juli næste år, og at branchen selv skal finansiere det.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen