Berlingske Business

DI : Regeringen har lyttet til erhvervslivet

Corydon
Finansminister Bjarne Corydon (S) præsenterer regeringens forslag til finanslov. Foto:

Regeringens finanslovsforslag udstikker en fast, klar og troværdig kurs til glæde for de danske virksomheder, lyder vurderingen fra DI.

De danske virksomheder føler sig hørt af regeringen med dagens forslag til finansloven for 2014.

Sådan lyder meldingen fra DI, der glæder sig over en stram kurs med ro på de offentlige udgifter.

»En slap finanslov skaber ikke job - den skaber usikkerhed. Vores virksomheder har først og fremmest brug for ro om den økonomiske politik. Derfor glæder vi os over, at regeringen har lyttet og holder fast i en klar, troværdig kurs, hvor der er ro om de offentlige udgifter,« siger administrerende direktør Karsten Dybvad, Dansk Industri i en pressemeddelelse.

Han glæder sig over, at der sættes flere midler af til uddannelse og bedre infrastruktur, men savner øgede bevillinger til forskning og udvikling i regeringens forslag.

»Forskning, uddannelse og en bedre infrastruktur gør Danmark stærkere og mere konkurrencedygtig. Den eneste troværdige måde at skabe vækst gennem finanspolitikken er derfor at prioritere de offentlige udgifter på de områder. Men finansloven leverer desværre ikke, når det handler om at bruge flere penge på forskning,« siger DI-direktøren.

Dog advarer han de politiske partier imod at skrue yderligere op for de offentlige udgifter, når de sætter sig til forhandlingsbordet.

»Vores budskab til regeringen og Folketinget er klart: I har et fælles ansvar for troværdigheden om dansk økonomi. Derfor er det afgørende, at partierne også med den endelige aftale holder de offentlige udgifter i ro,« siger Karsten Dybvad

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen