Berlingske Business

DI: ”Det er noget af det rigtige”

DI: ”Det er noget af det rigtige” - 1
DI's adm. direktør Hans Skov Christensen Foto:

Dansk Industri tager positivt imod regeringens kreditpakke til fem milliarder kroner.

Interesseorganisationen Dansk Industri (DI) tager forsigtigt, men positivt imod regerings nye kreditpakke til fem milliarder kroner. Regeringen er inde på noget af det rigtige, men DI fælder først sin endelige dom, når den har fået forslaget præsenteret i sin helhed.

”De overskrifter, som vi har hørt, lyder rigtige. Det er vigtigt, at Danmark er i en vinderposition, når vi når længere igennem den internationale konjunkturtilbagegang. Derfor er det vigtigt, at de mindre- og mellemstorevirksomheder - som er ramt af, at venturemarkedet er faldet sammen - kan få kreditfaciliteter til rådighed, og det ser ud til, at det er indeholdt i det, som foreslås,” siger administrerende direktør i DI Hans Skov Christensen.

Afventer præcision
I dagens udgave af Berlingske Tidende lancerer økonomi- og erhvervsminister Lene Espersen (K) sammen med statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) en kreditpakke, som sender fem milliarder kroner i form af udvidede eksportkreditter og bedre kautionsmuligheder til mindre- og mellemstore virksomheder. Men om det er nok, vil han vente med at fortælle.

”Det kan vi ikke se, før vi ser pakkerne egentlig præciseret. Det kommer formentlig først på torsdag i næste uge, hvor vi er inviteret til en drøftelse med regeringen om forslagene. Det beror også på, hvordan forslagene er skruet sammen. Hvis det er kautionsordninger, så er virkningerne væsentligt større, så det er ikke muligt at vurderer, om det er tilstrækkeligt.”

Overordnet set har de så fat i det rigtige?

”Der er en ting, som det overrasker mig ikke er med. Det er den midlertidige udskydelse af indbetaling på moms og a-skat, som udløber 1. februar. Jeg havde forventet en eller anden form for udfasningsordning. Det er muligt, det er med, men ellers er det et punkt, som vi vil tage med, når vi skal drøfte det med regeringen,” siger Hans Skov Christensen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen