Berlingske Business

DHS: Drop røg og støj

Socialdemokraterne hilser satsningen velkommen, og ser planerne som en indrømmelse fra regeringen af, at de foreløbige besparelser

på arbejdsmiljøområdet har været for skrappe.



Men Dansk Handel & Service mener, at der er behov

for at midlerne til forskning bruges på videnssamfundets arbejdsmiljøforhold.



- For i dag koncentreres indsatsen

om røg, støj og møg og fokuserer på industrisamfundets problemstillinger. Derfor omfattes den største

del af arbejdsmarkedet slet ikke. Der er behov for forskning der retter sig mod fremtidens samfund og ikke fortidens, siger arbejdsmiljøkonsulent Christian

Hjorth-Hansen fra DHS.



DHS mener også, at branchearbejdsmiljørådene (BAR''ene) bør tilføres flere penge.





Desuden er det vigtigt, at pengene bruges målrettes mod virksomhederne, og at der udvikles værktøjer til

virksomhederne. Det kan BAR''erne gøre.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen