Berlingske Business

Den økonomiske tillid i Eurozonen er på højeste niveau siden 2011

ECB-EU-EUROZONE-GREECE-BANKING-FILES
Foto:

Den samlede økonomiske tillidsindikator for eurozonen steg i november til 106,1 fra 105,9 måneden før. Økonomerne havde ventet et uændret indeks ifølge et estimat fra Bloomberg.

Med stigningen er indikatoren dermed på det højeste niveau siden 2011.

Indekset er sammensat af en række erhvervs- og forbrugerindikatorer udregnet af EU-Kommissionen.

Tungest vejer industritilliden, som i måneden godt nok faldt til minus 3,2. Her var der ventet indeks minus 2,1 ifølge Bloombergs rundspørge, efter at indekset var på -2,0 i oktober.

Tilliden i servicesektoren steg til gengæld til 12,8 fra 11,9. Her havde økonomerne ventet en marginal stigning til 12,0.

Den indikator, der afspejler forretningsklimaet, blev opgjort til 0,36. Det var svagere end ventet blandt økonomerne, der havde sigtet efter et indeks på 0,45 ifølge Bloomberg.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen