Berlingske Business

Danskerne verdensmestre i brug af dankort

En international undersøgelse af brugen af betalingskort viser, at danskerne bruger de små plastikkort langt oftere end andre rundt om i verden.

Danskerne hiver gerne det lille plastikkort frem, når der skal betales. Og det sker langt oftere end andre steder i verden. Det viser en ny opgørelse fra Lafferty Group, der er en af verdens største research- og rådgivningsvirksomheder inden for den finansielle sektor.

Ifølge opgørelsen betalte danskerne 166,3 gange med betalingskort i 2008. Til sammenligning er New Zealand nummer to med cirka 140 transaktioner. Det globale gennemsnit i undersøgelsen er på 27,8 transaktioner per kort.

I PBS mener direktør for salg Lars Fruergaard, at danskerne har vænnet sig til at bruge betalingskort.

- Vi er vant til at kunne bruge dankortet næsten uanset, hvor vi kommer hen, hvilket vi flittigt gør til både store og små betalinger. At stadig flere forretninger nu også tager imod internationale betalingskort er blot med til at forstærke denne tendens, siger Fruergaard.

I undersøgelsen har Lafferty Group sammenlignet forbrugernes gennemsnitlige brug af elektroniske betalingskort i 64 lande.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen