Berlingske Business

Danskerne shoppede for 30 milliarder på 23 dage i december

dddd
2015 gav ny dankortrekord med et samlet forbrug på knap to milliarder kroner. Foto:

Dankort blev flittigt brugt i december, hvor danskerne handlede og overførte for næsten 30 milliarder kroner.

Dankortet bliver brugt særdeles flittigt, når julegaverne skal i hus i december.

Julen 2015 overgår sidste års jul, både når det handler om, hvor mange gange dankortet blev hevet op af lommerne, og hvor mange penge der blev brugt, viser tal fra Nets.

De første 23 dage af december handlede og overførte danskerne for knap 29,6 milliarder kroner med deres dankort. Det er en stigning på 6,6 procent i forhold til samme periode sidste år.

Danske pakkebude skal dele 600.000 pakker ud på rekorddag

I alt blev 94,8 millioner betalinger gennemført. Det er en stigning på 7,9 millioner eller ni procent i forhold til samme periode sidste år.

Også i år var dagen før lillejuleaften den dag, hvor der blev shoppet mest igennem.

Tirsdag 22. december blev der købt ind med dankort for 1,7 milliarder kroner. Det rækker til en plads som nummer tre på top ti over de dage gennem tiderne med størst forbrug med dankort.

Onsdag: jul

I 2015 har foreløbig fem dage markeret sig på den liste.

Som nummer et ligger den sidste fredag i november 2015. Den danske detailhandel og altså også forbrugerne har for alvor taget det amerikanske udsalgsfænomen Black Friday til sig på denne dag.

Det gav ny dankortrekord med et samlet forbrug på knap to milliarder kroner.

07BUSUS-CEREMONY-HELD-FOR-A.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen