Berlingske Business
13:19Fiat Chrysler trådte på speederen og belønnes i aktiemarkedet

Danskerne handlede for knap 2 mia. kr. lillejuleaftensdag

Stigning i brug af dankort
Foto:

I forhold til julen 2015 handlede danskerne i år samlet set for 38 mio. kr. mere om dagen med Dankort.

De første 23 dage af december handlede og overførte danskerne for knap 30,5 mia. kr. med deres Dankort. Dermed lå danskernes brug af Dankort 2,9 pct. over forbruget i samme periode sidste år. Det oplyser Nets.

Lillejuleaftensdag alene blev der handlet for 1776 mio. kr., og det blev dermed den mest travle dag med Dankort i december.

Det er nok til en fjerdeplads på højeste dankortforbrug på én dag. Black Friday 2016 og 2015 samt 30. december 2015 lå højere.

nets

- Generelt er danskerne mest flittige med deres Dankort i julemåneden, hvor det gennemsnitlige daglige forbrug samlet set ligger en del højere end på en gennemsnitsdag resten af året, oplyser Nets.

Fra januar til og med november i år har danskerne samlet set, i gennemsnit, brugt deres Dankort til at handle og overføre 1020 mio. kr. om dagen.

- De første 23 dage af december lå det daglige gennemsnitsforbrug på 1325 mio. kr., hvilket således er knap 30 pct. over forbruget med Dankort på en gennemsnitsdag resten af året, lyder det fra Nets, der tilføjer:

I forhold til julen 2015 handlede danskerne i år samlet set for 38 mio. kr. mere om dagen med Dankort.

Winter sale

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen