Berlingske Business

Danske virksomheder skal gå frem i 2010

Det skal bare overstås. Sådan har mange det med året 2009. Året skal nemlig bruges til alle de nødvendige og hårde tilpasninger af økonomien og ikke mindst til at få skåret bemandingen ned.

Opgaven er klar. Virksomhederne skal stå så stærkt, at ledelsen igen kan vise ejerne fremgang og overskud i 2010. Det skriver dagbladet Børsen.

Det venter flere eksperter, der følger virksomhedernes forsøg på at klare sig fri af krisen.

»Mit indtryk er, at mange- virksomheder tager et ordentlig hug her i 2009 og starter på en frisk næste år,« siger partner i revisions-firmaet Ernst & Young, Kim Köhler og fortsætter:

»Mit indtryk er, at man i mange virksomheder regnskabsmæssigt gearer sig til et 2010, der skal være uden de store overraskelser. Derfor får man taget et ordentligt hug nu,« siger Kim Köhler.

Hos Håndværksrådet venter Mads Engberg, chefanalytiker, at striben af besparelser og omstruktureringer i virksomhederne bærer frugt.

»Mange virksomheder har allerede skåret. Mange steder er de nødvendige tilpasninger gennemført. Man har gjort, hvad man kunne i håb om, at det går fremad i det nye år.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen