Berlingske Business

Danske Rederier får ny formand i rederiboss

ruiyfj
DFDS' administrerende direktør, Niels Smedegaard Foto:

Niels Smedegaard bliver ny formand for interesseforeningen Danske Rederi. Han er topchef for rederiet DFDS.

København. Interesseforeningen Danske Rederier fortæller, at Niels Smedegaard er valgt til ny formand på foreningens generalforsamling torsdag. Han erstatter Claus V. Hemmingsen fra A.P. Møller - Mærsk.

Niels Smedegaard, ej at forveksle med tidligere administrerende direktør for A.P. Møller - Mærsk Nils Smedegaard Andersen, er administrerende direktør for det store danske rederi DFDS.

- Det er en stor fornøjelse at få mulighed for at lede arbejdet for det danske rederierhverv.

- Vi er en stærk klynge med masser af potentiale og stærk opbakning fra et bredt flertal i Folketinget til at holde kursen og skabe endnu mere værdi for Danmark, skriver Niels Smedegaard i en pressemeddelelse.

Danske Rederier er skibsfartens interesseorganisation. Søfart og handel er Danmarks største eksporterhverv.

Interesseforeningen, der historisk har været ganske indflydelsesrig, blev skabt i 1884. Med en af verdens største handelsflåder som medlemmer spiller Danske Rederier også en vigtig rolle internationalt.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen