Berlingske Business

Danske firmaer snydes for mia-ordrer

Milliardinvesteringer i danske jernbaner havner hos udenlandske rådgivere og entreprenører.

Selvom byggebranchen herhjemme har hårdt brug for opgaver, vil en stor del af de kommende års massive milliardinvesteringer i danske jernbaner havne hos udenlandske rådgivere og entreprenører.

Det skriver dagbladet Børsen onsdag.

Banedanmark satser nemlig i høj grad på udenlandske virksomheder med erfaring og ekspertise inden for jernbaneområdet, når signaler og skinner skal opgraderes for over 80 mia. kr. frem til 2021.

- Vi har brug for international ekspertise. De danske virksomheder har af gode grunde ikke tilstrækkelige kompetencer på nuværende tidspunkt. Man kan ikke have høj ekspertise på et område, hvor der ikke har været den store aktivitet i de senere år, siger direktør i Banedanmark Jesper Hansen til Børsen.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen