Berlingske Business

Dansk tøjimperium satser millioner på e-sportshold

Computerspil Astralis POLAND-GAMING-COUNTER-STRIKE
Foto:

E-sport er det nye sort, mener Bestseller-mærket Jack & Jones, som ifølge avis indgår samarbejde med Astralis.

Det succesfulde danske e-sportshold Astralis har sikret sig en ny sponsoraftale.

Onsdag vil tøjkoncernen Bestseller løfte sløret for et millionsamarbejde mellem brandet Jack & Jones og Astralis. Det skriver Børsen.

- E-sport er i så sindssygt rivende udvikling, at det er noget, vi mener er det rigtige at gøre, siger Henning Nielsen, international chef for e-handel og marketing i Jack & Jones, til avisen.

I e-sport konkurreres der enkeltvis eller i hold i computerspil.

Marketingchefen oplyser, at aftalen med Astralis omfatter "et millionbeløb".

Astralis består af fem mænd i alderen fra 19 til 24 år, som spiller Counter Strike.

Game Scope Festival i Aalborg Game Scope

Til de største kampe kan tilskuertallet komme op på fem millioner. Folk ser med via onlinetjenester som YouTube.

Jack & Jones håber, at samarbejdet kan bidrage til selskabets vækst på de internationale markeder.

De fem Astralis-spillere har ifølge Børsen samlet 1,2 millioner følgere på sociale medier.

I foråret vandt holdet verdensmesterskabet i Counter Strike.

Tony Estanguet, co-president o

- Vores målgruppe er den moderne mand med interesse for mode og sport, og her ser vi en kraftigt stigende interesse for e-sport, siger Henning Nielsen.

Hovedfokus for Jack & Jones er Europa, hvor firmaet har 1000 fysiske butikker og en række webbutikker.

Aftalen betyder, at de fem spillere vil være klædt i tøj fra Jack & Jones under turneringer.

Og garderoberne er allerede fyldt op.

Børsen skriver, at de fem unge mænd i sidste uge var forbi tøjimperiet Bestsellers hovedsæde i Brande.

Her fik de lov til at forsyne sig med lige præcis det tøj, der faldt i deres smag, i Jack & Jones' showroom.

ASTRALIS2 - 20170412132352463_

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen