Berlingske Business

Dansk Supermarked skifter navn til Salling Group

A.P. Møller - Mærsk giver helt slip på Netto og Bilka
Arkivfoto: Claus Fisker/Scanpix 2017 Foto:

Dansk Supermarked skifter navn til Salling Group, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

København. Dansk Supermarked, der ejer blandt andet Netto og Føtex, skifter navn til Salling Group. Det skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

- Siden 1906 har der været drevet detailhandel under Salling-navnet, og fra den første juni vil Salling Group være det nye navn for Dansk Supermarked, skriver Dansk Supermarked.

Dansk Supermarked har heddet Dansk Supermarked siden 1964, hvor A.P. Møller - Mærsk blev medejer.

Siden 2014 har A.P. Møller - Mærsk dog solgt ud af sin ejerandel til Salling Fondene, der nu er eneejer.

Omsætningen i Dansk Supermarked lød i 2017 på små 60 milliarder kroner.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen