Berlingske Business

Dansk Supermarked skifter navn til Salling Group

A.P. Møller - Mærsk giver helt slip på Netto og Bilka
Arkivfoto: Claus Fisker/Scanpix 2017 Foto:

Dansk Supermarked skifter navn til Salling Group, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

København. Dansk Supermarked, der ejer blandt andet Netto og Føtex, skifter navn til Salling Group. Det skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

- Siden 1906 har der været drevet detailhandel under Salling-navnet, og fra den første juni vil Salling Group være det nye navn for Dansk Supermarked, skriver Dansk Supermarked.

Dansk Supermarked har heddet Dansk Supermarked siden 1964, hvor A.P. Møller - Mærsk blev medejer.

Siden 2014 har A.P. Møller - Mærsk dog solgt ud af sin ejerandel til Salling Fondene, der nu er eneejer.

Omsætningen i Dansk Supermarked lød i 2017 på små 60 milliarder kroner.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen