Berlingske Business

Dansk Erhverv: De gode jobcentre skal belønnes med præmier

Socialrådgivere: K's kontanthjælp er brutalt for børnene
Foto:

For at få en mere effektiv jobformidling, skal der være præmier og bonusordninger til de bedste jobcentre, mener arbejdsgiverorganisationen Dansk Erhverv.

For at sikre en hurtigere og mere effektiv jobformidling, skal jobcentrene og deres ansatte belønnes med økonomiske præmier og bonusordninger, forslår Dansk Erhverv. Det skriver Politiken.

Mange virksomheder er nemlig utilfredse med jobcentrenes indsats, men det dur ikke i en tid, hvor virksomhedernes behov for arbejdskraft vokser, lyder det fra arbejdsgiverorganisationen:

»Vi mener, at en mere direkte bonus- eller præmieordning kan være med til at målrette indsatsen i de enkelte centre, for alle har en interesse i, at ledige hurtigst muligt får et job. Undersøgelser viser, at systemet ikke fungerer optimalt, at mange virksomheder er utilfredse med indsatsen og vælger jobcentrene fra,« siger Peter Halkjær, arbejdsmarkedspolitisk chefkonsulent i Dansk Erhverv, til Politiken.

Idéen med resultatløn og bonussystemer på jobcentrene ligger ikke langt fra tankerne i den såkaldte refusionsreform, der netop nu er på vej gennem Folketinget, vurderer Jakob Jensen, chefkonsulent i Center for Offentlig Kompetenceudvikling (COK), i Politiken. Reformen vil belønne de kommuner, der er bedst til at få ledige borgere i job igen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen