Berlingske Business

Dankort, lego-penge og opsmøgede ærmer

Du kan droppe pinkoden, når du handler Gang i påskehandlen: da
Foto:

Synes du, at dit dankort er uundværligt, så skal du måske begynde at tro om igen. Inden for fem år vil mobilen nemlig have overtaget dankortets plads som førende betalingsmiddel. Det mener Dankort-ejeren Nets i hvert fald.

Og apropos penge, så er det noget familien Kirk Kristiansen i Billund skovler ind. Familiens investeringsselskab, Kirkbi, der ejer Lego, tjente sidste år 13 milliarder kr. og de penge skal investeres. Læs hvordan, og læs også Jens Chr. Hansens blog om de store danske private pengetankes udfordringer med at finde gode investeringer.

Det er ikke kun pengene, der skal ud at arbejde. Det skal danskerne også, og vi skal yde mere , når vi arbejder, hvis vi skal have bugt med vækstkrisen i den danske økonomi, fremhæver flere økonomer.

I nat præsenterede elbilproducenten Tesla en billig udgave af den eftertragtede bil. Læs mere om det i dag og se i øvrigt Business-kalenderen.

Business.dk bestyres i dag af Sonny Wichmann.

.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen