Berlingske Business

DANA satser på fremgang

DANA har taget et valg om udelukkende at zoome ind på de selvstændige. Den opskrift regner arbejdsløshedskassen

kan øge medlemstallet til 50.000 i forhold til de nuværende godt 40.000.



- Væksten skal sikres som et resultat

af en samlet satsning på alle niveauer i DANAs organisation, og de nye medlemmer skal komme fra DANA''s konkurrenter på

a-kassemarkedet, der alle har udvidet deres aktiviteter, og nu både forsikrer lønmodtagere og selvstændige. Vi

vil derimod være en a-kasse, der kun er for selvstændige. Vi vil forkæle gruppen, siger Keith Fobian, administrerende

direktør og fortsætter:



- Vi kan mærke, at selvstændige efterhånden lægger mere vægt

på at være i en ren a-kasse, der kun har de erhvervsdrivende og deres vilkår i fokus, så de er sikre på

at få præcis den personlige service netop de har brug for. DANAs medarbejdere er gearet til at tackle de selvstændiges

sager på den optimale måde, og vi er eksperter i håndtering af dagpenge og efterløn til netop den målgruppe.



Konkret

skal medlemstallet stige ved, at der er oprettet kontorer i hvert amt i landet. A-kassen vil også gøre meget ud af at

tage på besøg hos folk, der vil starte virksomhed eller er blevet selvstændige for at give en personlig vejledning

om, hvad a-kasse-medlemsskabet indebærer og kan bruges til. Der bliver også satset kræfter på at lave bedre

værktøjer og mindre besværlige blanketter.



DANA har også som noget nyt lavet en DANA PlusPension, hvor

gruppeliv, erhvervsevne, kritisk sygdom og ratepension er i samme forsikring. Så behøver man ikke gå flere steder

han for at forsikre sig.



En anden af DANAs forcer er netværksdannelse. Årligt holdes der en række møder

rundt om i landet, hvor selvstændige kan danne netværk.



Netværkene kan fortsætte i chatrooms på

DANA''s hjemmeside, hvor forskellige professionelle folk som revisorer, advokater, pensionsrådgivere, sælgere og andre

også kan svare på de selvstændiges spørgsmål.



Årligt holdes der også nogle events

med sjove foredragsholdere.

Den evige kamp

- Vi vil blive kendt på, at kunderne hos os behandles ordentligt og personligt.

Vores fordel er også, at vi ikke behøver dele sol og vind lige mellem lønmodtagere og arbejdsgivere. Alligevel

ved vi, at vi skal gøre os fortjent til, at den enkelte vælger vores a-kasse. Derfor vil vi fortsætte med at udvikle

nye tiltag som en attraktiv servicepartner, så revisorer og bankfolk, der hele tiden er i kontakt med potentielle selvstændige,

kan se, at vi ikke gør tingene sværere, end de behøver at være, påpeger Keith Fobian.



Og så

bliver en a-kasse for selvstændige aldrig arbejdsløs i forhold til at påvirke politikere og selvfølgelig

i generelt at styrke iværksætterånden i Danmark. A-kassen mener, at de to største arbejdsområder stadig

er den klemme medarbejdende ægtefæller kan komme i, når den ene vil på efterløn. Og så karenstiden,

når selvstændige lukker en virksomhed.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen