Berlingske Business

Columbus køber 300 amerikanske kunder

Thomas Gregers Honoré
ARKIVFOTO. Foto:

Det danske IT-konsulenthus har gennem flere år arbejdet sig ind på det nordamerikanske marked. Med erhvervelsen af Sherwood Systems køber Columbus sig til nye kunder.

Nordamerika bliver i stigende grad et centralt marked for Columbus. Det faktum cementerer den danskforankrede IT-konsulentvirksomhed nu i forbindelse med et opkøb, der skal styrke virksomhedens tilstede­værelse i det sydvestlige USA.

Columbus oplyser, at det har over­taget konsulentvirksomheden Sherwood Systems, der hører hjemme i Phoenix, Arizona. Prisen er ikke offentliggjort, og overtagelsen sker straks.

Baggrunden for købet er ønsket om yderligere tilstedeværelse på det store og lukrative amerikansk marked, forklarer koncernchef i Columbus, Thomas Honoré, i en pressemeddelelse.

»Geografisk fokus er en vigtig del af Columbus’ markedsstrategi. Vi ønsker at ekspandere inden for vores fokusmarkeder, og USA er blandt Columbus’ vigtigste markeder,« siger han og tilføjer:

»Med positive forventninger til vækst i den amerikanske økonomi kan vi se et stort potentiale for at ekspandere og øge vores amerikanske forretning.«

Sherwood Systems blev etableret i 1980. Selskabet har ifølge Columbus-chefen opbygget en »betydelig markedsandel«. Det i form af omtrent 300 kunder i hovedsageligt det sydvestlige USA.

Opkøbet skal ses i forlængelse af Columbus’ generelle vækststrategi og et ønske om bedre at kunne adressere kundernes behov i USA, forklarer Columbus-topchefen.

»Jeg er glad for at kunne offentliggøre opkøbet af Sherwood Systems, da det styrker vores ambition om vækst. Opkøbet af Sherwood Systems øger vores repræsentation på det amerikanske marked og gør os i stand til at servicere vores kunder endnu bedre,« siger Thomas Honoré.

02BUSKarina-Larsen-Satcom1.jpg

Den danske IT-konsulentvirksomhed gør sig blandt andet i Microsoft-baserede softwareløsninger målrettet erhvervslivet. Den er efterhånden stærkt repræsenteret i USA, hvor den har 22 kontorer og 250 ansatte.

Virksomheden, der i dag formelt hedder Columbus A/S, blev etableret i 1989, men blev først rigtig kendt, da IT-iværksætteren Ib Kunøe købte sig ind i 2004. Herefter har virksomheden for alvor været i vækstsporet.

Den er noteret på Københavns Fondsbørs og kunne i seneste regnskabsperiode (2014) præstere en nettoomsætning på 878 millioner kroner og en overskud efter skat på 52 millioner kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen