Berlingske Business
17:40På gensyn i morgen

Chefredaktør: Fiaskotelefons efterfølger kan blive topsællert

Koh Dong-jin - 201708232135485
Mobildirektør i Samsung DJ Koh taler ved lanceringen af Samsung Galaxy Note 8 om forgængerens problemer med brændende batterier. Reuters/Brendan Mcdermid

Forgængerens eksploderende batterier kommer ikke til at stå i vejen for Samsungs nye telefon, mener ekspert.

København. Efter skandalen med Samsung Galaxy Note 7, hvis eksploderende batterier tvang selskabet til en milliarddyr tilbagetrækning, lancerer den sydkoreanske elektronikgigant nu en efterfølger.

Samsung Galaxy Note 8 hedder den, og den dårlige omtale af forgængeren kan faktisk føre til bedre salgstal for den nye smartphone.

Sådan lyder det fra mobilekspert John G. Pedersen, chefredaktør for mobilhjemmesiden MereMobil.dk.

- Den megen omtale af Galaxy Note 7-katastrofen har været med til at rulle varemærket ud til en masse folk, som ikke tidligere var opmærksom på det her produkt, siger han og fortsætter.

- Selv om reklamen har været negativ, vil jeg tro, at det bliver den bedst sælgende telefon i Note-serien, siger mobileksperten.

Lanceringen fandt sted onsdag i New York, hvor Samsungs mobildirektør, DJ Koh, valgte ikke at forsøge at fortie tilbagetrækningen i 2016.

- Ingen vil nogensinde glemme, hvad der skete sidste år, sagde han.

Netop den kommunikationsstrategi kan ende med at komme Samsung til gode, mener John G. Pedersen.

- Det her er et meget tydeligt statement om, at de stadigvæk er en stor spiller på området, og jeg tror, at de har gjort det rigtige ved at lave en udadvendt kommunikationsstrategi, siger han.

Ifølge chefredaktøren er den nye telefon et nicheprodukt med en særligt stor skærm, som placerer sig et sted mellem en smartphone og tablet også kaldet en "phablet".

Med en vejledende pris på 7749 kroner henvender telefonen sig ifølge John G. Pedersen særligt til folk, som skal bruge den store skærm og den medfølgende pen til blandt andet at lave skitser i forbindelse med deres arbejde.

Den brede omtale kan dog sikre telefonen et større publikum, end produktet umiddelbart henvender sig til, spår chefredaktøren.

- Mange vil købe den her telefon uden egentlig at have det reelle behov, siger John G. Pedersen.

Selv om telefonen ifølge John G. Pedersen på mange måder minder om den anden Samsung-model Galaxy S8, er han overordnet positiv over for telefonen.

- Teknologisk set synes jeg, at det er en meget spændende telefon, som tilbyder nogle helt unikke features. Med betjeningspennen kan man faktisk lave alt det, som man kan på et stykke papir, på telefonens skærm, siger han.

Salget af Samsung Galaxy Note 8 begynder 15. september.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen